Historie Daihatsu
1907 Oprichting van de maatschappij Hatsudoki Seizo Co. Deze maatschappij produceert en verkoopt verbrandingsmotoren.
1919 Creatie van twee vrachtwagen-prototypes, maar de leiding besluit zich te richten op de autowereld.
1930 Start van de productie van een driewieler, bestemd voor bedrijfsmatig gebruik.
1951 Naamswijziging van de maatschappij: Hatsudoki Seizo Co. Ltd. wordt Daihatsu Motor Co. Ltd. Verkoop van de Daihatsu Bee, een driewielige personenauto.
1964 Start van de export naar Europa.
1967 Oprichting partnership met Toyota Motor Corporation.
1974 Verkoop van Daihatsu’s eerste terreinwagen: de Taft.
1977 Geboorte van de Charade, een compacte personenauto met een 993 cm3 driecilindermotor die alle wereldrecords verbreekt dankzij zijn zuinige verbruik.
1978 De Charade wordt door de Japanse pers uitgeroepen tot 'Auto van het Jaar'. Daihatsu Motor Co. ondertekent een dealercontract met het Belgische I.M.C. voor de verkoop van Daihatsu's in België en Luxemburg.
1984 De eerste Rocky rolt van de band.
1986 Daihatsu is de eerste Japanse fabrikant die in China met autoproductie begint. Daihatsu produceert er de Charade.
1992 Daihatsu verkoop in Nederland meer dan 10.000 auto's.
1997 Daihatsu viert zijn 90e verjaardag en introduceert de Gran Move, een compacte MPV, en de Terios, een compacte SUV met vierwielaandrijving.
1999 Daihatsu Motor Company richt een nieuwe onderneming op in België: Daihatsu Belgium is vanaf 1 juni 1999 verantwoordelijk voor de verkoop van Daihatsu's in België en Luxemburg. Het gamma omvat drie nieuwe modellen: de Cuore, de Sirion en de Move.
2000 Alle Daihatsu-fabrieken behalen het IS0 14001-certificaat. Daihatsu introduceert de YRV (Young Recreational Vehicle) op de Europese markt.
2002 Onder de slogan 'Wonderful small' introduceert Daihatsu de compacte roadster Copen (Compact & Open) op de Japanse markt. In slechts twintig seconden verandert de compacte roadster in een sportieve cabriolet. De Copen is uitgerust is met een 660 cm3 turbomotor en heeft onmiddellijk succes. Hij wordt bekroond met dertien onderscheidingen, zoals de 2002 Nikkei Excellent Product & Service Award, de Car of the Year Excellent Car Award en de Japan Industrial Design Promotion Organisation's Good Design Gold Price.
Daihatsu brengt de eerste intelligente katalysator op de markt, die zorgt voor het milieuvriendelijke karakter van het Daihatsu-gamma.
2004 November: Daihatsu introduceert de nieuwe Sirion in Europa – het eerste model dat Daihatsu samen met Toyota heeft ontwikkeld. In Japan wordt het model zowel door Toyota onder de naam Passo, als door Daihatsu onder de naam Boon op de markt gebracht.
December: Daihatsu opent een nieuwe fabriek in Oita (Nakatsu), waar later de Terios en Cuore voor Europa worden gefabriceerd.
2006 Daihatsu introduceert vier nieuwe modellen op de Europese markt: de Copen met een 1.300 cm3 motor, de op de klassieke Mini geïnspireerde Trevis, de Terios, een SUV die met twee- en vierwielaandrijving verkrijgbaar is, en de eigentijdse Materia.
2007 1 maart 2007: Daihatsu Motor Company Ltd. viert zijn honderdste verjaardag en introduceert de nieuwe slogan: 'Innovation for Tomorrow'.
September: introductie van de zevende generatie van de Cuore in Europa. Met een verbruik van 4,4 l/100 km en een CO2-uitstoot van 104 g/km is de Daihatsu Cuore een van de milieuvriendelijkste auto's op de Europese markt in het segment van de kleine stadsauto's met een benzinemotor.
2011 Daihatsu kondigt aan te stoppen met de verkoop van nieuwe auto's in Europa. Het verlenen van service en garantie en de levering van onderdelen gaan gewoon door.
2013 Daihatsu Service Benelux start met de aftersalesactiviteiten in de Benelux. Alle Daihatsu-dealers gaan verder als Daihatsu Service-dealer.